טיפולי שורש, חורים ושאר שיניים – המדריך המלא ליום שלפני וליום שאחרי

טיפולי שורש, חורים ושאר שיניים – המדריך המלא ליום שלפני וליום שאחרי

כשמדברים על טיפול שורש ועל מתי עושים טיפול שורש, רוב האנשים מתחילים לנוע באי נוחות ואף להיכנס לחרדה ממשית. אין הרבה פרוצדורות רפואיות שיש להם קונוטציה שלילית כמו שיש לטיפול שורש, אולם חשוב לזכור כי רוב הכאבים נובעים מהזנחה ולא מהטיפול עצמו. הטיפול נועד כדי להפחית את הכאבים וגם אם הם מופיעים לאחר שחומר ההרדמה פג, ניתן לפתור אותם עם משככי כאבים. לכן, אם אתם תוהים מתי עושים טיפול שורש ואתם חושדים שאתם זקוקים לטיפול , קראו את המאמר הבא. בסוף הקריאה תדעו הרבה יותר על טיפול שורש, תהליך, מה עושים ומתי.

מתי עושים טיפול שורש?

לאור החשש הרב שמעלה המחשבה על טיפול שורש תהליך אצל רופא שיניים והחלמה, חשוב לדעת מתי עושים טיפול שורש. חשוב לציין כי טיפול שורש מורכב ומקיף יותר מסתימה רגילה. כשעושים טיפול שורש תהליך מלא, זה כשחומר השן נהרס, בדרך כלל בגלל עששת שלא טופלה בזמן. העששת עוברת את השכבות החיצוניות של השיניים – האמייל והדנטין ומגיע עד למוך השן, שנמצא בתעלות המובילות את שורש השן. כשהמצב חמור, נפגע גם החלק העצבי של השן, מה שמוביל לכאבי שיניים חריפים. המטרה של טיפול השורש היא לעצור את התרבות החיידקים ההורסים את השיניים. אם חיידקים אלו יתפשטו, הם עלולים בסופו של דבר לזהם גם את עצמות הלסת ולגרום לבעיות חמורות ומורכבות מאוד. לכן ברגע רופא לטיפול שורש מאבחן שיש מצב המצריך טיפול שורש תהליך שלם, יש לבצע את הטיפול בהקדם האפשרי. יש לציין כי לא רק עששת עלולה לגרום למצב בו זקוקים לטיפול שורש. גם חבלה חמורה בשן עלולה לפגוע בחיות שלה והנזקים נראים לעיתים מיד ולעיתים אחרי חודשים ואף שנים. מקרים נוספים המצריכים ביקור אצל רופא לטיפול שורש הם כשהשן סובלת משחיקה, או כתוצאה מחריקת שיניים בשינה או כתוצאה מחומציות גבוהה בפה. חומציות גבוהה יכולה להופיע באופן טבעי, או להיות בכל מקרה, יש לבקר בקביעות אצל רופא שיניים וכמובן אצל רופא לטיפול שורש ברגע שמופיעה בעיה.

טיפול שורש תהליך

כשמדברים על טיפול שורש תהליך עם כמה שלבים הוא התיאור הטוב ביותר שלו. לפני הטיפול, הרופא מבצע צילום רנטגן של הפה, כדי לאבחן את הבעיה ואת מיקומה המדויק ולהחליט על מהלך הטיפול. לאחר מכן, הרופא מזריק חומרי הרדמה ומרדים את אזור הפה, על-מנת שהטיפול לא יורגש. הוא מבודד את השן המטופלת, כדי שלא ידלפו חומרים טיפוליים לחלל הפה ולאחר מכן מתחיל להגיע למוך השן כדי לנקות אותו. במהלך טיפול שורש תהליך מלא הרופא פותח את כותרת השן כדי להגיע למוך השן ואז מנקה את האזור עם מכשירים וחומרי שטיפה ומסיר את מוך השן וגם את רקמות הדלקת והנמק, אם יש כאלו. בשלב האחרון, הרופא אוטם את תעלות השורש עם חומר המזכיר גומי ומניח שחזור זמני על כותרת השן.

מה מרגישים אחרי טיפול שורש?

כשמדברים על טיפול שורש תהליך מתבצע תחת הרדמה ולכן, בזמן הטיפול המטופל לא מרגיש דבר. הכאבים עלולים לצוץ לאחר התפוגגות חומרי ההרדמה ובמקרים כאלו, רופא לטיפול שורש ימליץ מראש להצטייד במשככי כאבים ללא מרשם, או ינפיק מרשם למשככי כאבים עוצמתיים יותר. בחלק מהמקרים, רופא לטיפול שורש ימליץ על תזונה ספציפית בשעות ובימים שאחרי טיפול שורש. בדרך כלל התפריט המומלץ מבוסס על מזונות קרים ורכים, כגון גלידה, גבינות וכדומה. עם זאת, אם ביצעתם את הטיפול אצל רופא לטיפול שורש ותעקבו אחרי כל ההנחיות, רוב הסיכויים הם שתחזרו לעצמכם תוך זמן קצר ותיהנו משיניים בריאות ומחיים ללא כאבים.

אצל מי עושים טיפול שורש?

בתחום של טיפול שורש תהליך שלם כרוך בעניין. לכן, אם רוצים לבצע טיפול שורש מקיף, שיפתור את הבעיה, יש למצוא רופא לטיפול שורש. רוב רופאי השיניים מבצעים גם טיפולי שורש, אך אם מדובר במצב מורכב במיוחד, אם החרדות שלכם עולות על גדותיהן ואם אתם רוצים טיפול שיפתור את הבעיה בצורה הטובה ביותר, פנו לשירות של רופא לטיפול שורש. כדי למצוא אחד כזה, בקשו

המלצות מחברים ומכרים, סרקו את האינטרנט בחיפוש אחרי המלצות ובקרו באתר האינטרנט של כל רופא לטיפול שורש. במקרים מסוימים כדאי גם להתרשם מרופא לטיפול שורש באמצעות שיחת טלפון או פגישת היכרות, כדי להיות בטוחים שזהו האדם המתאים ביותר לטפל בכם וכי אתם יכולים לעמוד בעלויות הטיפול.

כמה עולה טיפול שורש?

כשמדובר בנושא של טיפול שורש תהליך יכול לעלות סכום מסוים של כסף במרפאה אחת וסכום אחר במרפאה אחרת. כמו כן, יש הבדל בין מרפאות העובדות בהסדרים עם חברות הביטוח וקופות החולים, לבין מרפאות שהרופאים שבהם מקבלים באופן פרטני בלבד. חשוב לזכור כי כשמדובר בפניה לשירות של רופא לטיפול שורש, לבריאות שלכם אין מחיר ובוודאי אם אתם סובלים מכאבים חריפים. לפעמים עדיף לשלם סכום גבוה וליהנות משירות מקצועי ומהיר של רופא לטיפול שורש. אם תמתינו לביקור במרפאה השייכת לקופת חולים ותנסו לברר מתי עושים טיפול שורש, ייתכן ותגלו כי יש תור פנוי רק בעוד זמן מה ועד אז עליכם לסבול מהמצב. ההמלצה אם כן, היא למצוא מקום המציע שירות של טיפול שורש תהליך מלא על ידי רופא לטיפול שורש, במחיר שאתם יכולים לעמוד בו. מצד שני, אל תתפשרו על איכות הרופא שאתם בוחרים.

אל תזניחו, אחרת המצב יחמיר

לסיום, חשוב לציין כי אחד הדברים הקריטיים ביותר בנוגע לתחום של טיפול שורש תהליך והחלמה, הוא לא להזניח את הביקורים אצל רופא השיניים. פחד וחרדה מרופאי שיניים הם טבעיים ושגרתיים. מדובר בסיטואציה שעבור אנשים רבים היא לא נעימה כלל ולכן הם נמנעים מביקור אצל רופא השיניים אפילו כשמדובר בביקורות שגרתיות. חשוב לזכור כי הזנחה של השיניים עלולה להביא להיווצרות סיבוכים ואז יהיה צורך בטיפול של רופא לטיפול שורש. הטיפול יהיה מורכב יותר ויתכן וגם העלויות שלו יהיו גבוהות יותר ומכל זה אפשר להימנע בקלות, אם מקפידים להגיע לביקורות קבועות ואם ניגשים לרופא שיניים או רופא לטיפול שורש כשהכאבים עדיין מינוריים ונסבלים. איתור מוקדם של בעיות בפה ובשיניים, יוביל לפתרון מהיר יותר של אותן בעיות ולכן מומלץ מאוד להתגבר על החרדה ולקבוע תור רופא לטיפול שורש או רופא שיניים מעולה, כבר עכשיו.

בינתיים ובאופן כללי, מומלץ לדאוג להיגיינת השיניים:

· צחצוח השיניים פעמיים ביום לפחות, עם מברשת איכותית, לכמה דקות. הצחצוח צריך להיות בעוצמה מתונה ותנועות סיבוביות ויש לוודא כי אתם מגיעים עם המברשת לכל השיניים.

· השתמשו באופן קבוע במי פה – יש בשוק מבחר עצום ואתם יכולים לבחור את המתאימים לכם ביותר.

· נקו את השיניים עם חוט דנטלי אחרי כל ארוחה ואחרי כל צחצוח שיניים, כדי להסיר שאריות מזון התקועות בהן.

· בקרו אצל שיננית כדי להסיר ביעילות את רובד החיידקים בשיניים.

אם אתם חושבים שאתם צריכים טיפול שורש באשדוד, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר במספר המופיע בראש האתר או בעמוד צור הקשר שלנו, ההתייעצות חינם ואנחנו תמיד שמחים לעזור.