כל מה שצריך לדעת על שיניים תותבות

  • Home
  • כל מה שצריך לדעת על שיניים תותבות
כל מה שצריך לדעת על שיניים תותבות

התקנת שיניים תותבות היא אחד התחומים הפופולריים ביותר בתחום רפואת השיניים הביקוש הגבוה להתקנת שיניים תותבות נובע בראש ובראשונה מההיבט הבריאותי וכמו כן, מהאפקט המרשים שיש לפה מלא שיניים יפות ובריאות. חלק גדול מהקסם האישי שלנו מתבסס על חיוך לבבי וכובש וכשהשיניים לא אסתטיות או חסרות, פשוט אין לזה את אותו אפקט. הפתרון, כאמור, הוא התקנת שיניים תותבות – תהליך המאפשר למטופלים ליהנות מאיכות חיים מלאה ומפה מלא שיניים מרשימות ומתפקדות היטב. שיניים תותבות התחילו להרכיב כבר בסין העתיקה לפני 2500 שנים, מה שמעיד על החשיבות הרבה של הטיפול. כיום, שיטות הטיפול השתכללו מאוד וכוללות שימוש בטכנולוגיות חדשניות ותותבות עשויות חומרי גלם מעולים. 

מדוע חשוב להתקין שיניים תותבות? 

הסיבה העיקרית להתקנת שיניים תותבות, היא בריאותית. לכן, אל תהססו ופנו לטיפול בהקדם. בקשו שיניים תותבות המלצות ומצאו את רופא שיניים מומלץ, כדי שתוכלו ליהנות מבריאות שלמה. שיניים חסרות בפה עלולות לגרום לבעיות בלעיסה וכתוצאה מכך לגרום לבעיות עיכול. בנוסף, שיניים חסרות משפיעות על הדיקציה ועל הדיבור, מה שעלול להוריד משמעותית את איכות החיים ולגרום לכך שמטופלים יתקשו לקיים יחסים חברתיים ותקשורת תקינה, עקב דיבור לא ברור. מעבר לכך, שיניים חסרות משפיעות על כל התפקוד של הפה, החל בהצטברות רוק וכלה בדחיקה ובתזוזה של שיניים אחרות בלסת, מה שעלול גם לגרום לבעיות בריאותיות בהמשך. אל כל אלו מצטרף ההיבט האסתטי. אידיאל היופי שלנו מורכב בין השאר מפה מלא בשיניים וחסרונן של שיניים מורגש היטב בכל חיוך, תמונה או שיחה. שיניים תותבות איכותיות מאפשרות להתגבר על המצב הזה וכך גם לפתור מצבים של מבוכה וחוסר בטחון. 

התדמית השגויה של שיניים תותבות 

אחת הבעיות הקשורות להתקנת שיניים תותבות, היא התדמית שנוצרה לסוג זה של טיפול שיניים. לרוב, כשחושבים איך לנקות שיניים תותבות או על התהליך אצל רופא השיניים, מדמיינים קשישים או אנשים מבוגרים שאיבדו את שיניהם כחלק מתהליך ההזדקנות. אולם, חשוב לזכור כי גם אנשים צעירים יותר זקוקים לעיתים לשיניים תותבות המלצות ולשירות של התקנת שיניים תותבות. לרוב, בגילים צעירים יותר זקוקים להתקנת שיניים תותבות בשל מחלת חניכיים קשה שלא טופלה בזמן וגרמה להרס מאסיבי של השיניים, או בעקבות חבלה משמעותית בפה שגרמה לשיניים להישבר, להיהרס, או לצאת ממקומן.  

ההבדל בין שיניים תותבות שלמות ושיניים תותבות חלקיות 

לפי מצב השיניים, הרופא יחליט אם יש צורך בשיניים תותבות שלמות, או שיניים תותבות חלקיות. בכל מקרה, אין תשובה אחת לגבי השאלה מה עדיף והרופא בוחן כל מקרה לגופו ומבצע את הטיפול בהתאמה אישית. שיניים תותבות שלמות נועדו למקרים קשים מאוד בהם חסרות בפה כל השיניים ויש צורך בהול להשלים אותן באמצעות שיניים תותבות שיחליפו את כל מערכת השיניים, כדי שהמטופל יוכל לאכול ולדבר כראוי. במקרים אחרים, רק חלק מהשיניים חסרות ואז הרופא יחליט על שיניים תותבות חלקיות, שימלאו את החללים החסרים, יסייעו לתפקוד של הפה וימנעו מהשיניים הטבעיות לזוז ממקומן בחלל הפה ולגרום לבעיות בחניכיים ובלסת. 

טיפול שיניים תותבות באשדוד

איך לנקות שיניים תותבות? 

חשוב לזכור כי שיניים תותבות מלוות את המטופלים שנים רבות מאוד. הן מאפשרות לשמור על חיוך יפה ועל היתרונות הבריאותיים של פה בתפקוד מלא. אולם, שיניים תותבות הן גוף זר בפה ולכן הן נוטות לצבור לכלוך ושאריות מזון. בין שאתם צעירים ובין שאתם מבוגרים, בררו לגבי שיניים תותבות המלצות ואם כבר פניתם לרופא שיניים להתקנת שיניים תותבות, למדו איך לנקות שיניים תותבות, כך שילוו אתכם זמן רב. 

  • שיניים תותבות מתבססות על יצירת ואקום בין התותבת ללסת. לכן, ברגע שהנחתם שיניים תותבות בפה, שאבו את שאריות הרוק מהפה ובלעו אותן. כך תיווצר אחיזה טובה, השיניים ישמרו לאורך זמן ותוכלו ליהנות מכל היתרונות שלהן, עד שתסירו אותן לפני השינה. 
  • בהמשך לכך, חשוב לציין כי אין לישון עם שיניים תותבות. יש להסיר אותן לפני השינה כדי למנוע לחץ על החניכיים ועצם הלסת, שעלול לגרום לפצעים, דלקות, ספיגה של החניכיים והלסת ועוד. 
  • מלבד זמן השינה, יש להסיר שיניים תותבות מספר פעמים ביום ולנקות אותן היטב מתחת למי ברז זורמים. חשוב במיוחד לבצע זאת אחרי כל אחורה, כדי למנוע מהצטברות של חיידקים, פטריות ושאריות מזון. שיניים תותבות יש לצחצח עם מברשת שיניים מיוחדת ולחטא כמה פעמים בשבוע עם טבליות חיטוי ייעודיות. ייעוץ נוסף לגבי איך לנקות שיניים תותבות, תוכלו לקבל מרופא השיניים שיתקין לכם את השיניים. 
  • במקביל, יש לשמור על השיניים הטבעיות בפה, במקרה שמדובר בשיניים תותבות חלקיות. כמו כן, יש לבקר אצל רופא השיניים פעם בשנה בערך כדי לבצע התאמה של השיניים התותבות ולוודא כי אין לחץ על הלסת ועומס על החניכיים, שעלול לגרום לאי נוחות, פצעים ופצעי לחץ. 

אצל מי כדאי לעשות שיניים תותבות? 

התקנת שיניים תותבות היא מלאה הדורשת שליטה מלאה במכשור, בטכניקה ובהתאמה מדויקת של השיניים למבנה הלסת של כל מטופל. לכן, יש לבחור רק רופא בעל ניסיון עשיר בתחום וכזה היודע להציע למטופליו טיפול מקיף ומקצועי, ברמה הגבוהה ביותר. כדי לבחור רופא כזה של שיניים תותבות המלצות הן הדרך הטובה ביותר. אתם יכולים להתייעץ עם חברים ומכרים שעברו תהליך של התקנת שיניים תותבות, או שהוריהם עברו תהליך כזה ולשמוע מהם על אופן הטיפול אצל רופא מסוים. גם אתר האינטרנט של רופא השיניים יכול לספק מידע מהימן, עם המלצות של מטופלים מרוצים שיכולים להעיד על תהליך התקנת שיניים תותבות. חשוב לזכור כי כשמחפשים רופא להתקנת שיניים תותבות המלצות צריכות לכלול גם את ההיבט הבין-אישי. כלומר, רופא צריך להיות מקצועי ומיומן, אך כדאי מאוד שיחשב גם לרופא סבלני, המשרה אווירה נעימה ורגועה. טיפולי שיניים כולל התקנת שיניים תותבות, סובלים מתדמית של טיפולים כואבים ומלחיצים ורצוי מאוד לבחור רופא שהאווירה אצלו בקליניקה נעימה ומרגיעה ושהטיפולים מתבצעים בסבלנות וכוללים הסברים על כל שלבי התהליך וגם על הטיפול בבית, כולל איך לנקות שיניים תותבות ולשמור עליהן לזמן רב. 

כמה עולות שיניים תותבות? 

התקנת שיניים תותבות היא טיפול שהמחיר שלו משתנה מקליניקה לקליניקה. לכן, לצד בירורים על התקנת שיניים תותבות המלצות, בררו גם את המחירים המקובלים בכל קליניקה. כדאי למצוא את שביל הזהב, בין רופא שמציע שירות של התקנת שיניים תותבות במחירים שעומדים בתקציב שלכם, אך גם שמביא עמו ידע וניסיון משמעותיים. אל תתפתו להתקין שיניים תותבות בקליניקה שאף אחד לא מכיר או שמציעה מחירים נמוכים באופן מחשיד, משום שאתם עלולים לגלות בדרך הקשה, שהטיפול לא עומד בציפיות. מחיר נמוך עלול להעיד כי חומרי הגלם לא איכותיים מספיק, שהמכשור אינו המוביל בתחומו או שלרופא השיניים יש הכשרה מועטה בתחום. שיניים תותבות הן השקעה לטווח ארוך – הן ילוו אתכם במשך שנים רבות ויעלו משמעותית את איכות החיים שלכם ולכן רצוי להשקיע גם בתשלום שעליהן כדי שישתלמו עבורכם. 

אם יש לכם עוד שאלות, ניתן ליצור איתנו קשר, מרפאת דר שי אביב, במספר המופיע בראש האתר או בעמוד ה"צור קשר"

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן